Denna värmen tar kål på mig…

Mitt rum är sjukt varmt!

Nu ska vi se…

Hoda och Anna in London

I london i början av april, så fort vi kom fram till London så möttes vi av hagel, snö och kyla…
Vi hade inte direk förberett oss för kyla, vår resegarderob bestod av vårkläder 🙂

Efter att ha varit i London och njutit, shoppat(mycket), fått ont i fötterna, känt oss världsvana osv var det dags för årets höjdpunkt….DAMSITTNINGEN!

Damsittning 08

Det som var så himla roligt var att mina töser hemifrån OCH sara var här! Här står en del av oss uppställda och fina…jag och Anna har våra införskaffade klänningar…

Det var en sjukt rolig kväll! Bästa damsittningen enligt mig…och strippen…ojojoj..:) Jag var nöjd när kvällen var slut…en otrolig vecka i london och sedan en helg med mina bästa vänner och en damsittning…

Valborg 2008, inte så långt efter damsittnignen var det dags för valborg. Jag suzanne, anna och Helene började dagen med en rejäl frukost, pankakor, smootihies, varmt bröd och jouce. Så gott och mättande. Efter det var det dags för parken, vi gjorde himelsk bulgur sallad, med ”matmuffins”(muffins med soltorkade tomater, fetaost och oliver…mmmm) Därefter var der dags att festa med outhärdliga fyllon..som tord tex 😉 Nej jag bara skojar…Det härliga med valborg var att Putte och christoffer var här o hälsadde på…blev kanske en smulna besvikna, men vi hade kul med dem ändå!! 🙂

Efter Valborg åkte jag iväg till GBG, det var dags för studenternas årliga Fullmäktige möte. SFSFUM. Alla engagerade studenter samlas och diskuterar och försöker bestämma på vilket sätt SFS ska arbeta det kommande året. Här sitter jag o sara o rebecka o martin finklädda och väntar på att banketten ska börja…:) Det var sjukt varmt i göteborg, vilket var kul..men man spenderade mesta tiden i plenum..mindre skoj i värmen.

En dag för inte så längesen hade KS och sektionsordförandena tillsammans med Kyrkan i högskolan och studenthälsan ”En dag tillsammans”. Vi klättrade på klättervägg gick på en stock högt upp i taket och byggde på backar. Det var jätte läskigt att gå på stocken det var sjuuukt högt upp… nedan följer ett par bilder på vad jag lyckades med..är väldigt stolt…:)

På första bilden försökte jag trycka med huvudet för att få kraft att komma upp…Jag kallar det hodastilen. Där e stocken på andra bidlen, det var läskigt. men jag var grym. backstapling behöver ni inte se..det var inte så kul. och dessutom blev jag skadad, selen rev ett stort jack bakom mitt öra..det blödde.

Tänkte att jag skulle dela med mig lite bilder från bartömningen. Vi hade förfest hos oss, grillade, sedan vandrade vi runt till bryggeriet, parken och slutligen till vår slutstaion; kårhuset! Det var en underbar kväll… så himla härlig stämning överallt..alla hade fest på alla balkonger massor med folk i parken o på kårhuset.


På vår uteplats, massvis med folk som grillar och festar.

Jag och Martin.

Jag och onkel, vi bytte glasögon..hans var lite skumma, var nästan obehagligt att ha dem på sig som om man hade persienner på ögonen.

Jag Robert och Anna, vi har fått syn på nått spännande…mycket som hände den kvällen


Vi i korridoren och våra vänner har ett begrepp som vi vördar; vi firar söndag. de senaste dagarna har vi gjort så genom att ha utomhusbio. då vädret har vcarti underbart har vi passat på.

Först tittade vi på fotboll och sedan var det dags för skräckfilm. Så här firar man sommar och framförallt söndag 🙂

så detta har varit mitt liv sedan april. Jag hoppas att ni känner att ni har mer koll nu. Självklart har det hänt massa saker därimellan, jag har hunnit blir intresserad av en kille, få respons, längta lite och sedan lägga ner. jag har hunnit bli irriterad, känna att jag inte respekterar mig själv, skämmas lite. Bli förbannad och vara otroligt glad. Jag har pluggat och pluggat lite mindre. Sökt jobb och inte fått jobb. Ha kul och jättekul. Spanat lite, längta till värmen, få spel på värmen. Vara vid en sjö. vara på gräsmattan, grillat, och ja grillat lite till. Längtar till trelleborg. längtar till nästa sommar. längtar till mitt liv sätter igång på allvar. Vara jätteglad att jag har detta livet, få panik inför framtiden. Känner redan saknad för att jag itne ska vara med i KS, kommer sakna dem. Känner längtan till en tid i mitt liv utan mycket engagemang…ja så alltid har varit som vanligt.

puss puss

Explore posts in the same categories: Uncategorized

2 kommentarer på “Denna värmen tar kål på mig…”

  1. Jollan Says:

    Äntligen fick man lite mer info om vad som pågår därborta egentligen! 😉 Helt perfekt att få en liten summering över våren. 🙂
    Saknar ju dig din gamla iller! Kanske är bra för dig att inte hålla på med kårstyrelsen ett år till, även om det är kul. Så kanske du lyckas ta dig från ditt (och mitt) älskade Skövde nån gång och faktiskt kommer ner till mig!!! Yeeeeeeey! 😉 *kram*

  2. Mazuli Says:

    Hej sötnos!
    Saknar dig massor. Och korridoren! Vad mysigt det såg ut med utomhusbio. Måste vi göra nästa gång vi ses.
    Hoppas du har det bra i sommarvädret. Jag jobbar o sliter o gottar mig i solen efter jobbet.
    Kram!


Lämna en kommentar